Olemme opetelleet muistiinpanojen tekemisen merkitystä omassa oppimisprosesissa. Visuaalisuus kun voi auttaa monia muistamaan asioita paremmin. Olen huomannut myös, että nyt on tehty tunneillakin opetusosuuden aikana jo muistiinpanoja kuin luennoilla konsanaan.
Millainen on hyvä salapoliisi?
https://koululainen.fi/puuhaa/testit/salapoliisitesti/
Totta vai tarua koko tutkimus...
https://historianet.fi/yhteiskunta/oliko-kaynti-kuussa-huijausta
Yhteiskuntaoppi:
Salon opetussuunnitelmasta...
Vuosiluokilla 4-6 yhteiskuntaopin opetuksen painopisteenä on perehtyminen yhteisölliseen elämään ja rakentavaan vuorovaikutukseen. Oppilaita rohkaistaan kuuntelemaan muita, ilmaisemaan mielipiteitään ja perustelemaan näkemyksiään sekä löytämään omat vahvuutensa.
Oppilaat harjoittelevat päätöksentekoa ja vaikuttamisessa tarvittavia taitoja kouluyhteisössä sekä muiden lähiyhteisön toimijoiden kanssa.
Opetus vahvistaa oppilaiden kiinnostusta työtä, työelämää ja yrittäjyyttä sekä eri ammatteja kohtaan. Oppilaat tutustuvat oman taloudenhoidon ja vastuullisen kuluttamisen perusasioihin.
Mitä mitä?
Arkielämä ja oman elämän hallinta
Yksilö, perhe, työnteko, ammatit, oman rahan käyttö ja vastuullinen kuluttaminen sekä oma rooli lähiyhteisön turvallisuudessa ja viihtyisyydessä
https://www.kkv.fi/opettajalle/
Demokraattinen yhteiskunta
Demokraattisen toiminnan arvoja ja perusperiaatteita
https://www.eduskunta.fi/FI/tietoaeduskunnasta/historia/Sivut/default.aspx
https://vaalit.fi/etusivu
http://www.nuorteneduskunta.fi/Suomeksi/Eduskunta/
http://www.nuorteneduskunta.fi/fi/laki/todellista-s%C3%A4%C3%A4t%C3%A4mist%C3%A4-n%C3%A4in-laki-syntyy
https://blogs.helsinki.fi/vol-spj/
Aktiivinen kansalaisuus ja vaikuttaminen
Käytännön demokraattisen vaikuttamisen ja yhteiskunnassa toimimisen taitoja, joita tarvitaan erilaisten yhteisöjen vastuullisena ja osallistuvana jäsenenä esim. omissa harrastuksissa
Taloudellinen toiminta
Rahankäyttö ja ansaitseminen, sekä säästäminen ja kestävä kuluttaminen
Yrittäjyys
https://yesverkosto.fi/materiaalit
Millainen on hyvä salapoliisi?
https://koululainen.fi/puuhaa/testit/salapoliisitesti/
Totta vai tarua koko tutkimus...
https://historianet.fi/yhteiskunta/oliko-kaynti-kuussa-huijausta
Yhteiskuntaoppi:
Salon opetussuunnitelmasta...
Vuosiluokilla 4-6 yhteiskuntaopin opetuksen painopisteenä on perehtyminen yhteisölliseen elämään ja rakentavaan vuorovaikutukseen. Oppilaita rohkaistaan kuuntelemaan muita, ilmaisemaan mielipiteitään ja perustelemaan näkemyksiään sekä löytämään omat vahvuutensa.
Oppilaat harjoittelevat päätöksentekoa ja vaikuttamisessa tarvittavia taitoja kouluyhteisössä sekä muiden lähiyhteisön toimijoiden kanssa.
Opetus vahvistaa oppilaiden kiinnostusta työtä, työelämää ja yrittäjyyttä sekä eri ammatteja kohtaan. Oppilaat tutustuvat oman taloudenhoidon ja vastuullisen kuluttamisen perusasioihin.
Mitä mitä?
Arkielämä ja oman elämän hallinta
Yksilö, perhe, työnteko, ammatit, oman rahan käyttö ja vastuullinen kuluttaminen sekä oma rooli lähiyhteisön turvallisuudessa ja viihtyisyydessä
https://www.kkv.fi/opettajalle/
Demokraattinen yhteiskunta
Demokraattisen toiminnan arvoja ja perusperiaatteita
https://www.eduskunta.fi/FI/tietoaeduskunnasta/historia/Sivut/default.aspx
https://vaalit.fi/etusivu
http://www.nuorteneduskunta.fi/Suomeksi/Eduskunta/
http://www.nuorteneduskunta.fi/fi/laki/todellista-s%C3%A4%C3%A4t%C3%A4mist%C3%A4-n%C3%A4in-laki-syntyy
https://blogs.helsinki.fi/vol-spj/
Aktiivinen kansalaisuus ja vaikuttaminen
Käytännön demokraattisen vaikuttamisen ja yhteiskunnassa toimimisen taitoja, joita tarvitaan erilaisten yhteisöjen vastuullisena ja osallistuvana jäsenenä esim. omissa harrastuksissa
Taloudellinen toiminta
Rahankäyttö ja ansaitseminen, sekä säästäminen ja kestävä kuluttaminen
Yrittäjyys
https://yesverkosto.fi/materiaalit
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti